Портфоліо
як альтернативний спосіб оцінювання досягнень учнів
Портфоліо - одна із сучасних технологій оцінювання навчально-пізнавальної діяльності дитини першого і другого років навчання в початковій школі.Найважливішою умовою ефективності системи контролю та оцінки результатів навчальної діяльності школярів є врахування їхніх індивідуальних особливостей.Незамінну допомогу в цьому може надати портфоліо.Портфоліо учня початкових класів – це інноваційний засіб аналізу динаміки діяльності учня, джерело інформації про дитину та спрямованість її інтересів.Учнівське портфоліо – ефективний засіб співпраці учителя з батьками.Портфоліо допомагає вирішувати такі важливі педагогічні завдання:- підтримати і стимулювати навчальну мотивацію школярів;
- заохочувати їх активність і самостійність, розширювати можливості навчання та самонавчання;
- формувати вміння вчитися - ставити цілі, планувати і організовувати власну навчальну діяльність;
- розвивати навички рефлексивної та оцінної (самооцінної) діяльності учнів;
- сприяти індивідуалізації (персоналізації) освіти школярів;
- закладати додаткові передумови і можливості для успішної соціалізації.
Оцінювання першокласників без балів
(Лінійки Цукерман).
Робота, яка оцінюється складається з таких етапів:
1.Виконання самої роботи.
2.Вироблення критеріїв оцінки.
3.Оцінка учнем власної роботи.
4.Перевірка учителем та його оцінка роботи учня.
5.Порівняння оцінки вчителя і оцінки учня.
6.З'ясування розбіжностей в оцінці.
Після виконання завдання учень малює на полях малюнок: вертикальну лінію,на якій позначає умовним символом свою думку про якість виконання завдання(тобто яку оцінку він поставив би собі).Після перевірки таку ж роботу виконує учитель.Якщо він погоджується з учнем - він обводить червоним кружечком його оцінку,якщо ні,то ставить вище або нижче на шкалі свою оцінку.Якщо буде велика відмінність між оцінками учня і вчителя,треба обговорити це з школярем,чи правильно він поставив собі оцінку і т.д.і знайти узгоджений варіант.
Для того,щоб самооцінювання було ефективним,важливо,щоб учень сам обирав ту частину роботи,яку він хоче сьогодні дати вчителю для оцінювання.Він може сам визначити критерії оцінювання.Такий підхід формує в учня відповідальність до оціночної дії.
Оцінюється,перш за все,індивідуальні досягнення учня відмінні від тих,які є в інших дітей.
Отже, Лінійки Цукерман - оцінювання власної діяльності учнем. Часто в школі використовують оцінні лінійки.
Немає коментарів:
Дописати коментар