середа, 5 листопада 2014 р.

Портфоліо і Лінійки Цукерман

Портфоліо

 як альтернативний спосіб оцінювання досягнень учнів
Портфоліо - одна із сучасних технологій оцінювання навчально-пізнавальної діяльності дитини першого і другого років навчання в початковій школі.Найважливішою умовою ефективності системи контролю та оцінки результатів навчальної діяльності школярів є врахування їхніх індивідуальних особливостей.Незамінну допомогу в цьому може надати портфоліо.Портфоліо учня початкових класів – це інноваційний засіб аналізу динаміки діяльності учня, джерело інформації про дитину та спрямованість її інтересів.Учнівське портфоліо – ефективний засіб співпраці учителя з батьками.Портфоліо допомагає вирішувати такі важливі педагогічні завдання:
  • підтримати і стимулювати навчальну мотивацію школярів;
  • заохочувати їх активність і самостійність, розширювати можливості навчання та самонавчання;
  • формувати вміння вчитися - ставити цілі, планувати і організовувати власну навчальну діяльність;
  • розвивати навички рефлексивної та оцінної (самооцінної) діяльності учнів;
  • сприяти індивідуалізації (персоналізації) освіти школярів;
  • закладати додаткові передумови і можливості для успішної соціалізації.
 Портфоліо — повне зібрання власних досягнень.Отже, Портфоліо - спосіб фіксації, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень учнів


Оцінювання першокласників без балів
 (Лінійки Цукерман).


Зміст прийому. 
Робота, яка оцінюється складається з таких етапів:
1.Виконання самої роботи.
2.Вироблення критеріїв оцінки.
3.Оцінка учнем власної роботи.
4.Перевірка учителем та його оцінка роботи учня.
5.Порівняння оцінки вчителя і  оцінки учня.
6.З'ясування розбіжностей в оцінці.
Після виконання завдання учень малює на полях малюнок: вертикальну лінію,на якій позначає умовним символом свою думку про якість виконання завдання(тобто яку оцінку він поставив би собі).Після перевірки таку ж роботу виконує учитель.Якщо він погоджується з учнем - він обводить червоним кружечком його оцінку,якщо ні,то ставить вище або нижче на шкалі свою оцінку.Якщо буде велика відмінність між оцінками учня і вчителя,треба обговорити це з школярем,чи правильно він поставив собі оцінку і т.д.і знайти  узгоджений варіант.
Для того,щоб самооцінювання було ефективним,важливо,щоб учень сам обирав ту частину роботи,яку він хоче сьогодні дати вчителю для оцінювання.Він може сам визначити критерії оцінювання.Такий підхід формує в учня відповідальність до оціночної дії.
Оцінюється,перш за все,індивідуальні  досягнення учня  відмінні від тих,які є в інших дітей.
Отже, Лінійки Цукерман - оцінювання власної діяльності учнем. Часто в школі використовують оцінні лінійки.

Немає коментарів:

Дописати коментар